작가는 산-나무-종이-회화-산으로 리사이클 되는 과정을 통해 생태의 순환과 환원을 파쇄지라는 오브제로 구축하고, 반복적인 터치로 한국의 산을 패턴화한다. 그것은 백두대간의 큰 줄기와 골격을 나타내며, 대간에 깃든 정기와 기운생동이 작품에 담기길 작가는 희망한다.
종이의 원료인 나무는 산에 존재는 자연물이다. 이러한 자연물이 종이가 되어서 그 쓰임이 다하고 버려지면 다시 작가의 손을 통해 파쇄를 거쳐 작품이 되어 새로운 생명으로 탄생 된다. 작품에서 나타나는 작가의 이러한 일련의 행동은 생명의 순환 과정이라고 할 수 있다. 작품의 시간적 배경은 새벽이다. 새벽에는 만물의 기운이 생동하고, 해가 진 새벽의 산은 푸르다. 작가가 주목하는 새벽과 푸른 산은 그가 표현하고자 하는 “기운생동함”과 일맥상통한다. 평론가 하계훈은 이와같이 이정원 작가의 작품을 평한다.
파쇄된 종이라는 오브제를 이용하여 산의 형태와 패턴을 어떻게 형상화하며 풀어내는지 작가가 바라보는 산의 모습은 무엇인지 이번 전시를 통해 느껴볼 수 있을 것이다.
(Engilsh) Through the process of recycling into mountains, trees, paper, paintings, and mountains, the artist builds the circulation and reduction of ecology into an object called a crushed land, and patterns Korean mountains with repeated touches. It represents the large stem and skeleton of Baekdudaegan Mountain Range, and the artist hopes that the spirit and vitality of the Daegan will be included in the work. Wood, the raw material of paper, is a natural thing in the mountains. When these natural objects become paper and their use is completely finished and discarded, they become works through crushing through the artist's hands and are created as a new life. This series of actions of the artist in the work can be said to be a cycle of life. The temporal background of the work is dawn. At dawn, the energy of all things is lively, and at dawn, the mountains are green. The dawn and blue mountains that the author pays attention to are in line with the "livelyness" he wants to express. Critic Ha Hae-hoon reviews Lee Jung-won's work in this way.
Through this exhibition, you will be able to feel what the artist sees about the mountain how to shape and solve the shape and pattern of the mountain using the object called crushed paper.
白頭大幹1, 162×112cm, mixed media on canvas, 2021
Mt.SEORAK, 91×91cm, mixed media on canvas, 2022
靑山圖, 72.7×60.6cm, mixed media on canvas, 2021
野川, 116.7×72.7cm, mixed media on canvas, 2021
몽유금강, 72.7×72.7cm, mixed media on canvas, 2022
판매완료
Mt. Bukan, 91.×65.2cm, mixed media on canvas, 2021
봉정암, 72.7×53cm, mixed media on canvas, 2022
울산암, 91×45.5cm, mixed media on canvas, 2021
판매완료
배바위, 72.7×53cm, mixed media on canvas, 2022
曉時(효시), 72.7×53cm, mixed media on canvas, 2020
독도1, 27.3×22cm, mixed media on canvas, 2021
판매완료
독도2, 27.3×22cm, mixed media on canvas, 2021
판매완료
독도3, 27.3×22cm, mixed media on canvas, 2021
판매완료
학력
중앙대학교 예술대학 회화과 졸
홍익대학교 교육대학원 미술교육전공 졸
개인전
2021 제18회 초대개인전 “山中摸索展8”(현인갤러리 제주)
2022 제19회 초대개인전 “山中摸索展9”(내일갤러리)
단체전
2021 큐브루시다2-이야기의 방 (갤러리 내일)
2021 자연의 자리 예술의 자리(도화헌미술관)外 150여회
2021~2022 ‘평창동이야기’(아트스페이스퀄리아)外 150여회
아트페어
2016 Swiss Basel Scope Art Fair (Swiss BASEL),
2016 Art Southampton(뉴욕 USA)
MIAMI Scope Art Fair(MIAMI USA) ,외 다수 참가
2017~2022. 장흥 가나 1 아틀리에 입주中
現 그룹터, 한국미술협회, JH CLUP 회원
내일신문
서울아트가이드
아미뉴스
Education
Chung-Ang University College of Arts graduation Master of Arts Education, Graduate School of Education, Hongik University graduation Solo Exhibition 2021 18th Individual Exhibition “山中摸索展8” (Hyunin Gallery, Jeju) 2022 19th Individual Exhibition “山中摸索展9” (Art Gallery Naeil) Group Exhibition 2021 'A bright space with pictures hanging in a bright box 2' - Room for stories (Art Gallery Naeil)
2021 The seat of nature the seat of art (Dohwaheon Museum of Art) Other than that 150 times
2021~2022 ‘The Story of Pyeongchang-dong ’(Art Space Qualia) Other than that 150 times Art Fair
2016 Swiss Basel Scope Art Fair (Swiss BASEL),
2016 Art Southampton(Newyork, USA)
MIAMI Scope Art Fair(MIAMI USA) , Other than that many times
2017~2022. Jangheung Ghana 1 Atelier move in
Now, From group, Korea Association of Art , JH CLUP Member Naeil Newspaper
Seoul Art Guide
AmiNews
Comments